torsdag 2 april 2009

Mensvärk.


Usch idag har det varit riktigt jobbigt, har haft världens mensvärk. Har inte kunnat gjort något alls idag förutom att bara legat i sängen. Inget funkar heller för att lindra smärtan, tog alvedon, duscha, massera, smörjde på zon, och var ute och gick men inget funka. Så det var bara att vänta ut det.

Det som är så jobbigt är att det blir så här i stort sett varje gång jag ska ha mens, känns som att någon vrider om hela magen på mig och sen så blir jag så otroligt svag i benen, kan inte prata och mår så himla dåligt.
Kommer ihåg en gång när jag gick i skolan och fick lov att gå från lektionen för att leta reda på skolsystern på skolan så att jag kunde få någon värktablett, men hon var inte där, så himla typiskt!
Så gick igenom hela lärarkorridoren innan jag fick en tablett av rektorn. Men den hjälpte inte.
Och vägen dit var inte kul! Ville bara krypa på golvet för att slippa gå för att det gjorde så ont, och sen alla som kolla på mig när jag gick i korridoren för att komma fram till sjuksyster. Vingla och hade mig, höll på att svimma och jag visste inte hur jag skulle bete mig, visste inte om jag skulle skratta eller gråta.
Sen var det någon som jag kände som började prata med mig, och att försöka hålla masken var det värsta.
När jag kom tillbaka från rektorn så kunde jag inte gå tillbaka till lektionen, för jag kunde inte prata utan att jag skulle börja gråta, så jag låste in mig på toaletten och var därinne i flera timmar, jag la mig på golvet och grät sen till slut somnade jag, när jag väl vaknade så hade det gått över. Jag önskar verkligen ingen den smärta som kommer med mensvärk.

Men nu känns det mycket bättre, men det är så tråkigt att en hel dag blir förstörd på grund av mens. Har någon något tips om hur man kan slippa mensvärk?

Tack Marcus för att du tog så bra hand om mig ! Min lilla ängel, älskar dig!

1 kommentar:

  1. OJ! Vad jag känner igen mig. Har haft världens mensverk jag med. Andra dagen på raken nu . Fy tusan. Inte klarat av att göra annat än mest och ligga, om ens det.


    Jag vet att man kan lindra iaf genom att ligga/sitta typ som i fosterställning. Men även att ha nåt varmt på magen. Bad lindrar även det. Fast beror ju på om man vill bada då man har mens vill säga, men att bgara stå i duschen och ha ganska varmt o låta det strila mot magen är riktigt skönt.


    Jag har alltidlika jobbigt. Blöder som fan gör jag också. SÅ JOBBIGT!

    Men skönt att läsa att det iaf känns bättre nu. Det gör det för mig nu med.


    Men, det måste ju finnas nåt sätt för att förhindra att man får såhär varje gång. jag har inte tagit upp detta själv med min gynekolog. men kanske du skulle ta o göra det. Som sagt, nåt som gör det lättare måste det ju finnas iaf.

    SvaraRadera