tisdag 31 mars 2009

Threading.


Kom att tänka på häromdan, jag kollade runt lite på olika sidor om att plocka ögonbryna. Jag var inte riktigt nöjd med formen på dom så skulle kolla runt lite efter tips. Och efter att jag hade kollat runt lite hamna jag på ett forum, och där diskuterades mycket om att plocka oönskad hårväxt med tråd. Jag stannade upp och tänkte "Va? Tråd? Herregud det måste vara fel!" men så fortsatte jag att läsa och det var jätte många som hade testat på det och tyckte att det var hur bra som helst. Tänkte att det måste jag ju bara testa! Men det fanns ingen som visste hur man gjorde så jag gick in på youtube och hitta jättemycket om just detta. Blev helt fascinerad av denna metod. Allt man behövde var en helt vanlig sytråd!

Så jag testa, och det var skitbra! Sprang till Marcus och han fatta inte vad jag höll på med, jag hoppa som ett barn på julafton :D
Det var ju så himla fräckt, och det blev jättefint! Tyckte inte alls att det gjorde ont, och det gick så mycket fortare än att använda pincett.

Ringde till Marica och berätta om Threading som metoden heter, jag var ju helt extas och tänkte att nu kan jag för en gångs skull berätta om något "nytt" och sen så säger hon "Ja, men det har ju funnits jättelänge! Jag har testat men jag tyckte det gjorde jätteont". Så det gick ju inte så bra för mig :D hehe men det är väl så, jag är alltid efter :D

Men jag rekommenderar verkligen denna metod, jag tycker att det var smärtfritt och det gick snabbt. Syrran tyckte i och för sig att det gjorde jätteont, så det är väl olika från person till person.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar