onsdag 4 november 2009

Läkarbesök på läkarhuset.

Förra veckan ringde jag till vårdcentralen , oh va jag hatar vårdcentralen ! !
Dom tar en aldrig på allvar , blir så trött på dom !
Så tog och ringde läkarhuset får att få min fot undersökt , fick tid samma dag i Borlänge.
Det visade sig att mitt ledband i foten hade gått av , en gång för 8 år sen.
Och att jag har haft mycket lättare att få skador i foten eftersom ledbandet har läkt ihop och blivit längre så det är mer instabilt i min högra fot.
Kan ju berätta hur det gick till , när vi skulle ha en fotbollsmatch i leksand en dag för 8 - 9 år sen så fick jag bollen och skulle slå en bredsida till hanna och en tjej från leksand sparka på bolllen så min fot slogs bakåt och det var då den gick av , det gjorde så fruktansvärt ont !!
Usch vill inte ens tänka på hur ont det gjorde !
Kunde inte gå normalt på flera veckor , sen hände det igen och igen och igen , så jag slutade sporta , men nu är jag så sugen på att ut och springa men har varit så orolig att det ska hända något med foten , men nu så ska jag börja gå på sjukgymnastik så att jag kan börja igen :)
Har köpt en vibratorplatta och så ska jag köpa en balansboll så att jag kan träna upp foten lite på egen hand :)
Ville ha den som var lite dyrare på rusta men fick den lite billigare , egentligen ska man väl ha den som kostar 35 - 40 tusen men jag är inte direkt gjord av pengar , så denna får duga :)
Ser fram emot att våga börja träna på riktigt igen ! !
Det är ju ganska mycket dyrare att gå dit ( 700:-) men hellre gå en gång och att man får riktiga svar än att gå till vårdcentralen och få åka hem med rekommendation att ta en alvedon och sedan få åka tillbaka igen och sen att det blir samma sak . Så till slut kommer man nog upp i den summan i alla fall. Rekommenderar verkligen läkarhuset , var så nöjd när jag åkte därifrån , dom var väldigt trevliga och det kändes verkligen som dom lyssna på en. Verkligen värt pengarna !

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar