onsdag 9 december 2009

091209


Nyss hemkommen från falun , har hunnit ta en snabb dusch.
Ooh va de va skönt !
Kände att jag verkligen behövde de !
Ska snart tillbaka till falun igen och jobba , det har blivit mkt nu :)
Känns skönt , tänkte att jag ska börja lägga undan lite pengar också.
Det har inte jag gjort sen jag jobba på tre älgar , och det var ett antal år sedan.
Fan va pengar jag hade då !
Gick i skolan och fick ut runt 10 000 :- varje månad.
Gud va jag handla då , de sista året kom jag på att jag kanske skulle försöka leva lite så som de andra i klassen , att bara ha studiebidraget och sedan spara undan lönen.
Och det gick faktiskt väldigt bra , självklart tog jag ut lite extra när de var något jag verkligen behövde , så när jag flytta hemifrån hade jag inge jobb med en gång , så fick leva på sparpengarna , hade ju en del att ta av , men nu så finns de inga pengar kvar :)
Så dags att bygga upp de där igen , lite jobbigare nu när man har egen lägenhet och inte kan lägga undan lika mkt , men vad jag än kommer spara så är det iaf mer än vad jag lägger undan nu :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar