onsdag 14 oktober 2009

Jobb jobb.


Japp då var det dags att jobba lite igen då :)
Börjar 16.00 och kommer hem imorgon vid 9.00.
Det ska bli skönt att få jobba lite , men det verkar som att det inte blir så mycket som jag kommer att få jobba , lär hitta något mer ställe där jag kan få jobb.
Att det ska vara så svårt att få jobb !
Usch, jag blir så less på allt ibland.
Jag skulle göra vad som helst för att få fast någonstans.
Det skulle vara helt underbart !
Att veta att man får sin lön och att man inte behöver oroa sig för pengar.
Men hoppas att det löser sig någon gång, skulle vilja starta eget men det är ju osäkert det med , det är ju en väldans risk att starta ett eget företag.
Men egentligen så skulle jag vilja det så att man har något att göra på dagarna än att bara vara hemma och inte göra något.
Men då ska man ha ett jobb så att man kan tjäna ihop en massa pengar så man slipper ta en massa lån och inte veta om man har tjänat ihop så det räcker att kunna betala tillbaka.
Att allt ska vara så jobbigt !
Vad ska man göra egentligen?
Jag vill verkligen jobba , jag vill ha fast så att jag kan köpa ett hus och kunna leva lite.
När man jobbar så önskar man att man var ledig så man kan hitta på saker och när man är arbetslös kan man hitta på saker men då fattas pengar, en riktigt ond cirkel det där!
Jag vill så mycket , men allt jag vill behöver man pengar till !
Drygt !
Men man får väl hoppas att det löser sig någon gång , att något dyker upp så att allt löser sig.
aja . .någon dag så...hoppas...
nä nu ska jag sluta babbla, ska ta och göra i ordning mig och käka lite, packa täcke mm.
Marcus har åkt och jobbat, och snart kommer marica och ska låna datorn.
Så lär väl försöka bli klar innan de :)


2 kommentarer:

  1. DE LÖSER SIG NOG SKA DU SE :D

    SvaraRadera
  2. Det kommer nog ska du se, hittills har det varit så att alla har blivit sjuka samtidigt så de har blivit kaos! :P Samtidigt så har du foten inne på företaget ifall de skulle dyka upp något annat :)

    SvaraRadera